onsdag 19. november 2014

Nr. 19: DANSEN RUNDT GULLKALVEN!

Nr. 19:


DANSEN RUNDT GULLKALVEN!

Dagens lovsang virke eggende på menneske og resulterer i at de som hengir seg til denne type lovsang i mange tilfeller blir forført av onde åndsmakter!



2. Mos. 32. 15 Og Moses vendte sig og gikk ned fra fjellet med vidnesbyrdets to tavler i sin hånd, og på begge sider av tavlene var der skrevet; både på forsiden og baksiden var der skrevet. 16 Og tavlene var Guds arbeid, og skriften var Guds skrift, som var inngravd på tavlene. 17 Da Josva hørte hvorledes folket støiet og skrek, sa han til Moses: Det lyder krigsrop i leiren. 18 Men han svarte: Det lyder ikke som seiersrop og ikke som skrik over mannefall; det er lyd av sang jeg hører. 19 Og da Moses kom nær til leiren, så han kalven og dansen; da optendtes hans vrede; han kastet tavlene fra sig og slo dem i stykker ved foten av fjellet. 20 Og han tok kalven som de hadde gjort, og kastet den på ilden og knuste den til den blev til støv, og støvet strødde han ovenpå vannet og gav Israels barn det å drikke. 21 Så sa Moses til Aron: Hvad har dette folk gjort dig, siden du har ført så stor en synd over det? 22 Aron svarte: La ikke din vrede optendes, herre! Du vet selv at dette folk ligger i det onde; 23 de sa til mig: Gjør oss en gud som kan dra foran oss! For denne Moses, han som førte oss op fra Egyptens land - vi vet ikke hvad det er blitt av ham. 24 Da sa jeg til dem: Den som har gullsmykker på sig, ta dem av sig! Så gav de mig dem, og jeg kastet dem på ilden, og således blev denne kalv til. 25 Da Moses så at folket var ustyrlig - for Aron hadde sloppet det løs til spott for deres motstandere - 26 så stilte han sig i porten til leiren og sa: Hver den som hører Herren til, han komme hit til mig! Da samlet alle Levis barn sig om ham. 27 Og han sa til dem: Så sier Herren, Israels Gud: Hver binde sitt sverd ved sin lend! Gå så frem og tilbake fra port til port i leiren og slå ihjel hver sin bror og hver sin venn og hver sin frende! 28 Og Levis barn gjorde som Moses sa; og den dag falt det av folket omkring tre tusen mann. 29 For Moses sa: Innvi eder idag til prester for Herren, om det så er med blodet av sønn eller bror; så skal han idag gi eder sin velsignelse. 30 Dagen efter sa Moses til folket: I har gjort en stor synd. Nu vil jeg stige op til Herren; kanskje jeg kunde gjøre soning for eders synd. 31 Så vendte Moses tilbake til Herren og sa: Akk, dette folk har gjort en stor synd; de har gjort sig en gud av gull. 32 Å, om du vilde forlate dem deres synd! Men hvis ikke, da slett mig ut av din bok som du har skrevet! 33 Da sa Herren til Moses: Hver den som har syndet mot mig, ham vil jeg slette ut av min bok. 34 Så gå nu og før folket dit jeg har sagt dig! Se, min engel skal gå foran dig, men på min hjemsøkelses dag vil jeg hjemsøke dem for deres synd. 35 Således slo Herren folket fordi de hadde gjort kalven - den som Aron hadde laget.

Den engelske King James Bibel sier det slik: «Moses sÃ¥ at folket var nakne for Aron hadde gjordt dem nakne til spott for deres motstandere.» Moses var pÃ¥ fjellet, avsides med Herren. Under 40 dagers faste og innvielse mottok han Guds bud med sannheter og Ã¥penbarelser om en gudstjeneste denne verden aldri hadde sett maken til. Menigheten, israels-folket, ventet der nede i ødemarken. De hadde opplevd Gud pÃ¥ en mektig mÃ¥te, sett hans luende ild og hørt hans veldige røst bare noen uker tidligere. Gud hadde talt direkte til hele menigheten.
(Kp.19-20)

Men nÃ¥, etter at Moses hadde vært borte i 40 dager, skjedde det en drastisk endring av Ã¥ndsatmosfæren i menigheten. En opprørsk Ã¥nd med spott og løssluppenhet grep folket. Med uhyggelig fart bredte frafallet seg og da forslaget til en ny type gudstjeneste med Ã¥penhet for menneskelig og kjødelig lyst ble lansert, lot hele menigheten seg rive med. Glemt var alle Guds bud og løfter. Gamle mektige gudsopplevelser og tro ble stemt over og ut. Den «nye» linje fikk full oppslutning. Man kan jo forestille seg at noen spredte protester kom, men frafallets mektige Ã¥ndskraft fikk ogsÃ¥ knekt disse.

DAGENS PINSE\KARISMATISKE UNGDOMMER OG SNART HELE BEVEGELSEN ER SOM ISRALES BARN SOM DANSER RUNDT GULLKALVEN

Det som er så trist med dette, er at det er så mange som har vært inne på Herrens vei, men har glidd bort fra Herrens vei. Jeg har min bakgrunn fra frie venner og pinsebevegelsen, og hvor mye god forkynnelse har det ikke vært i der opp gjennom årene. Men i dag betyr dette svært lite og ingenting for dagens pinsevenner og faktisk frie venner er ikke kommet så langt i frafallet. Der er den åndelige standarden ikke så til de grader ille, om de også har slått av på veien. Men for Israels barn tok det mindre en 40 dager fra å være en menighet som Gud fant behag i til en menighet som var under Guds dom, tenk på det hvor snart og hurtig frafallet settes inn, Satan er virkelig slu og vet å bedra Guds folk!

DANS OG DRAMA I GUDS HUS ÅPNER OPP FOR LØSSLUPPENHET OG SYND!

I seg selv trenger ikke dans og dram være synd, men vi leser om her at det kom en løssluppen dans inn og holdningene fulgte med. Vi ser i dagens såkalte lovsang og spirituelle tilbedelse at dette fører inn på den samme vei som Israels barn ble villedet inn på, tenk på det at det er historien som gjentar seg. Når dagens lovsangs ledere rikker på rumpen og det ser så åndelig og fint ut så kjenner jeg at dette gir Satan og demonene fritt spillerom. Det kan se så fint ut det bare vil, så pass mye skjønner jeg at dette er ikke noe annet en det som Israels barn gjorde med løssluppenhet på alle livets områder med hensyn til egentlig alt, det blir kjødet og verden i høysete, ikke Gud og hva han står for. Det er dansen rundt gullkalven på nytt igjen.
 LOVSANG ER MANGE GANGER Ã… SKJULE SITT SANNE JEG!
NÃ¥r mennesker prater veldig mye om kjærlighet, synger lovsanger og etc. SÃ¥ er det veldig ofte at de menneskene skjuler seg bak dette akkurat som Adam og Eva skjulte seg bak fikenblader etter de hadde syndet. La deg ikke lure sÃ¥ lett kjære venn. Det er herlig med sang og lovsang, men se pÃ¥ fruktene av de menneskene. Tillater de f.eks. gjengifte? Hvordan ser de pÃ¥ Guds ord? Og bedøm dem ikke bare nÃ¥r de løfter opp hendene og lovsynger, om det er bibelsk og herlig. Men se pÃ¥ ting bakom og ikke la deg sÃ¥ fort bli overbegeistret og vær Ã¥ndelig edru og nøktern, og det vil gÃ¥ deg mye, mye bedre i ditt kristenliv! LOVSANG MED EGGENDE RYTMER OG PÃ…FØLGENDE LÆRE OG TROSFRAVÆR! Det som ogsÃ¥ er sÃ¥ underlig, dess mer lovsang og sÃ¥kalt tilbedelse dess mindre betyr Guds ord. NÃ¥r jeg ser pÃ¥ Hillsong fra Australia og andre som er sÃ¥ populære tenker jeg, dette er mer som en go-go-bar klubb der de egger og hisser hverandre opp i kjødet og med sÃ¥ mye folk ser det sÃ¥ veldig ut, mens det egentlig er et gedigent bedrag og det hele virker vemmelig for mitt Ã¥ndsliv. Sier ikke at det ogsÃ¥ finnes enkelte ting som er «bibelsk», men fruktene og helheten er at dette er ulver i fÃ¥reklær gjennom sang og sÃ¥kalt lovsang. Det er samme eggende musikk og sang som det var rundt gullkalven for Israels barn og jeg tror det ogsÃ¥ blir samme dom da resultatene er de samme.

GODTAR GUD ALT, DET ER TROSS ALT JESU NAVN SOM BLIR NEVNT?

Nei, Gud godtar ikke alt, aldri! Han vil ha standard, renhet og hellighet. Dette er mye av dagens såkalte lovsang og lovsangs ledere ikke preget av. F. eks kunne ikke Rudi Myntevik synge bare lovsanger da boksen ble for trang og kjedelig, han måtte synge verdslige og ugudelige sanger også. At en ikke skjønner eller vil skjønne at det er ikke bare den katolske kirka som er den store skjøgen, men det er også dagens pinse\karismatiske bevegelse nesten verre enn nevnte kirke. Pinsevenner har en gang gått på Herrens vei, men det ser ut til å være en saga blott.

2. Samuelsbok 1. 17 Og David kvad denne klagesang over Saul og hans sønn Jonatan, 18 og han bød at Judas barn skulde lære den; "buen" heter den, og den er opskrevet i Den rettskafnes bok: / 19 Din pryd, Israel, ligger ihjelslått på dine hauger; o, at heltene skulde falle! 20 Forkynn det ikke i Gat, meld det ikke på gatene i Askalon, at ikke filistrenes døtre skal glede sig, de uomskårnes døtre juble! 21 I Gilboa-fjell! Ikke falle det dugg eller regn på eder, ei heller være der marker som bærer offergaver! For der blev heltes skjold plettet med blod, Sauls skjold, ei salvet med olje. 22 Fra falnes blod, fra heltes kjøtt vek Jonatans bue aldri tilbake, aldri kom Sauls sverd umettet hjem. 23 Saul og Jonatan, elskelige og milde i livet, blev heller ikke skilt i døden; hurtigere var de enn ørner, sterkere enn løver. 24 I Israels døtre! Gråt over Saul som klædde eder yndig i purpur, som satte smykker av gull på eders klædebon! 25 O, at heltene skulde falle i striden! Jonatan ligger ihjelslått på dine hauger! 26 Hjertelig bedrøvet er jeg over dig, min bror Jonatan! Du var mig inderlig kjær; din kjærlighet var mig dyrebarere enn kvinners kjærlighet. 27 O, at heltene skulde falle, og krigens redskaper omkomme!

Etter Saul og Jonatan som hadde alle muligheter for Ã¥ tjene Herren, men som sviktet begge to. SÃ¥ kvad Kong David denne sang: «O, at heltene skulde falle, og krigens redskaper omkomme!». Det er dette som skjer nÃ¥, sÃ¥ upÃ¥virket og stille da alle brysomme og uromomenter har en boikottet ut for lenge siden! Og de som skulle og kunne sagt i fra, er stille som østers og godtar det, ja t.o.m. forsvare det. ForstÃ¥ den som kan, jeg vet bare at dette vi nÃ¥ ser er et bedrag og har ingenting med den levende Gud i det store og hele. Det hjelper ikke nÃ¥r en ser fruktene av det at det skaper mennesker som hverken godtar Guds ord eller etterlever Guds ord. Selvfølgelig vil det ogsÃ¥ være gode ting, det er derfor folk biter pÃ¥. At det finnes ogsÃ¥ gode ting, men den pinse\karismatiske bevegelse blir mer og mer gjennomsyret av verden og dens vesen, nesten snart verre en verden selv!
1. Kor. 5. 6 Det er ikke smukt det som I roser eder av. Vet I ikke at en liten surdeig syrer hele deigen? 7 Rens derfor ut den gamle surdeig, så I kan være ny deig, likesom I er usyrede! for vårt påskelam er jo slaktet: Kristus. 8 La oss derfor holde høitid, ikke med gammel surdeig eller med ondskaps og ugudelighets surdeig, men med renhets og sannhets usyrede brød!
LOVSANG OG TILBEDELSE ER FRA GUD, DET ER BARE AT HER BLIR DET MISBRUKT!
Jeg tror pÃ¥ og elsker sang og lovsang. Men jeg advarer imot misbruket som jeg her ser og opplever. Jeg har et tidligere liv i verden og det er for meg akkurat det samme, bare helst verre, da det ikke leder inn i sannhet og hellighet. HANS INGE FAGERVIK OG ANDRE KRISTNE SANGERE ER SKILT OG GJENGIFT! Da han lever i synd, og hvorfor er sÃ¥ utrolig mange sangere i dag skilt og gjengiftet? Er det noe med den kristne sangen at den ønsker Ã¥ etterape verden og ikke er Guds musikk og tilbedelse som forvandler og setter fri? JAAAAAAAAAAAA! Vær du sikker, det er dessverre et Satans bedrag mange ganger selv om det foregÃ¥r i Jesu navn. Vil du være med i den sÃ¥kalte «nye» kristne sangen der en «lovsynger» Gud til eggende og pirrende rytmer og alt ser sÃ¥ flott og profesjonelt ut? Nei og atter et nei, tror at det hele er en avsporing og vi trenger Ã¥ komme tilbake til Gud og oppleve hans hellighet! Klagesangen 1. 10 Fienden rakte sin hÃ¥nd ut efter alle hennes kostelige ting; for hun sÃ¥ hedninger komme inn i hennes helligdom, de som du bød ikke skulde komme inn i din menighet.

LOVSANG SØMMER SEG FOR DE HELLIGE

Salme 147. 1. Lov Herren! For det er godt å lovsynge vår Gud, det er liflig, lovsang sømmer sig. Det sømmer seg med lovsang og det er herlig. Men her er det en hulhet og egentlig et bedrag. Når flere og flere faller i synd og blir gjengiftet etc. hva da? Det står i Guds ord. Salme 40. 4 Og han la i min munn en ny sang, en lovsang for vår Gud. Mange ser det og frykter og setter sin lit til Herren.
For flere og flere forkynnere og sangere innen den pinse\karismatiske forgreningen av kristenheten spesielt, kunne de like gjerne ha sunget at «Gud» gav meg en «ny» kone og enda mer av verden etc. Det er denne baksiden og slagsiden jeg advarer sÃ¥ sterkt jeg kan imot. Dette vil for mange – selv om de lovsynger – kan hende, ende i fortapelse! Det kommer an pÃ¥ om en lever i rettskaffenhet eller i lovløshet. De som lever rettskaffent kommer til Guds evige himmel, men de som lever i lovløshet vil gÃ¥ fortapt og bli tilintetgjort.

Matt. 7. 21 “Ikke alle som sier ‘Herre, Herre’ skal komme inn i himlenes rike, men de som gjør min himmelske Fars vilje. 22 For mange skal si til meg pÃ¥ den dagen: ‘Herre, Herre, har vi ikke profetert i ditt navn, og har vi ikke drevet ut demoner i ditt navn og gjort mange kraftfulle gjerninger? 23 Men da skal jeg si dem rett ut: Dere har aldri kjent meg. GÃ¥ bort fra meg, dere som driver med lovløshet.”


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar